طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی برای معرفی و تبلیغ و یا فروش کالاها و خدمات در اینترنت بسیار مناسب می باشد. در این نوشته قصد داریم که در مورد سایت های فروشگاهی توضیحات مختصری را ارائه بدهیم و دلایل تمایز قایل شدن بین یک سایت معمولی و یک سایت فروشگاهی را توضیح دهیم.
نکاتی کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی شما این امکان را دارید که خدمات و کالاهای خود را به صورت منظم و دسته بندی شده و در جداول و لیست های مناسب قرار داده و برای فروش یا ارائه آنها تلاش کنید. سایت فروشگاهی باید متناسب با دید مشتریان ساده و بسیار زیبا و جذاب باشد و این امکان را داشته باشد که بازدید کنندگان در کمترین وقت ممکن بیشترین میزان از محصولات را دیده و از فضای ظاهری سایت خسته نشوند. امکان خرید و فروش محصولات در این سایت ها باید به گونه ای باشد که تبادل به راحتی صورت پذیرد.
قیمت طراحی سایت فروشگاهی
طراحی یک سایت فروشگاه بسته به قابلیت های آن هزینه های متفاوت دارد . در اصل در کل پروژه های طراحی سایت معیار برآورد هزینه تعداد نفرساعت نیروئی است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی و یا طراحی سایت وقت میگذارند از همین رو هر چه فروشگاه اینترنتی تکنیکال تر و تخصصی تر باشد و نیاز داشته باشد که به سامانه های مختلف وصل شود و گزارشات گوناگون به مصرف کننده و مدیر بدهد، پرواضح است که تعداد نفر ساعت بیشتری برای طراحی نیاز دارد و در نتیجه هزینه طراحی سایت فروشگاهی بیشتر خواهد شد.
طراحی سایت فروشگاهی مناسب چه اشخاصی است
طراحی سایت فروشگاهی برای هر کسی که در جهت فروش کالا و یا خدماتی فعالیت دارد مناسب است و از کسب و کارهای بزرگ گرفته تا کوچکترین کارها می توانند از این سایت ها استفاده کرده و کار خود را گسترش دهند. نکته جالبی که دراینترنت گردی به آن برخورد کرده ایداین است که حتی افرادزیادی بوده اندکه در ابتدااقدام به ساخت یک سایت فروشگاهی کرده و سپس با گسترش سایت فروشگاه ها وانبار هایی رابرای خود ساخته اند و اکنون از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند.
تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها چیست؟
ظاهر طراحی سایت فروشگاهی از جهاتی بی شباهت به یک مغازه لوکس نیست. به این صورت که صفحه اصلی سایت فروشگاهی به مانند ویترین مغازه ها شامل گلچینی از بهترین محصولات و اجناس است و با دیدن آن دیدی کلی از تمام محصولاتی که می توان در سایت یافت می دهد. از تفاوت های دیگر سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی است. نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی باید به گونه ای باشد که به آسانی بتوان تغییرات را در آنها اعمال کرد.
یک فروشگاه اینترنتی عالی، یک فروش عالی
با توجه به فراهم شدن بستر خرید اینترنتی و افزایش تمایل مشتریان به این سبک از سفارش، حضور پر رنگ فروشندگان کالا در محیط مجازی به امری قابل توجه تبدیل شده است. عوامل زیادی وجود دارد که باعث میشود یک سایت فروشگاهی را “خوب” قلمداد کنیم. طراحی یک فروشگاه آنلاین باید به گونه ای باشد که حس امنیت در خرید و اعتماد را به کاربر القا کرده و او را به مشتری دائمی تبدیل کند.
همیشه اولین مراجعه مشتری به فروشگاه و هچنین نحوه استقبال فروشنده، نقشی مهم در تصمیم گیری وی برای خرید دارد؛ این نکته در مورد یک فروشگاه آنلاین نیز صادق است. سایتی که بر مبنای اصول روانشناسی خرید، عناصر بصری مناسب و استراتژی دقیق فروش طراحی شده باشد، به عنوان یک فروشنده آنلاین حرفه ای و آگاه برای شما عمل میکند.
معرفی و امکان معرفی محصولات
از دیگر جذابیت هایی که طراحی سایت فروشگاهی می تواند داشته باشد امکانات مختلفی است که بر حسب نیاز صاحب سایت در آن گنجانده می شود. این امکانات نظیر امکان مقایسه کالاها و خدمات، نقد و بررسی، فروش های ویژه روزانه و تخفیف هایی جهت مناسبت ها و گارانتی و دریافت نظرات خریداران در مورد کالاها می تواند برای بازدید کنندگان بسیار جذاب باشد.
طبیعتاً یکی از اصول اساسی که باعث می شود مدیران متقاضی طراحی سایت فروشگاهی و همچنین بازدید کنندگان نگرانی داشته باشند جلب اعتماد در فضای مجازی و گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران اینترنتی است.
از مهمترین راهکارهای حل این موضوع دریافت نماد اعتماد الکترونیک است که یک نشان دیجیتالی بوده از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه هایی اعطا می شود که اصول کلی مشخص شده توسط این وزارتخانه را رعایت کرده باشند.
نظر مشتری برای طراحی سایت فروشگاهی
با توجه به اهمیت این نماد بنا به درخواست مشتری سایت های طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشند.
طراحی فروشگاه اینترنتی به مانند ایجاد نمودن فروشگاه در بستر اینترنت می باشد. طراحی سایت فروشگاهی می بایست به مانندن چیدمان قفسه های فروشگاه و قرارگیری محصولات پر اهمیت باشد.
کاربران پس از ورود به سایت فروشگاه اینترنتی محصولات و خدمات ارائه شده را مشاهده می نمایند پس از انتخاب محصولات و قرارگیری در سبد خرید صورت حسابی به منظور پرداخت برای کاربر فراهم می آید و به درگاه پرداخت ایننترنتی هدایت می شود.
تمامی مراحل فروشگاه اینترنتی به مانند فروشگاه فیزیکی می باشد.
8ss، سلیقه خریداران آنلاین را میشناسد
آگاهی 8ss از متدهای طراحی یک وبسایت فروشگاهی و همچنین آشنایی با تمامی جنبه ها و چالش های کسب و کار آنلاین، این مجموعه را به انتخابی استراتژیک و بی مثال در طراحی وبسایت فروشگاه آنلاین تبدیل کرده است. ما در 8ss به پشتوانه تجربه چند ساله طراحی وبسایت های حرفه ای فروشگاهی و تحلیل کارشناسانه رفتار خریداران آنلاین، شما را در صعودی کردن نمودار فروشتان و کسب موفقیت در این زمینه همراهی میکنیم.
8ss طی جلسات مشاوره تخصصی به شما کمک میکند تا ورودی مطمئن و محکم به این حوزه داشته باشید. اولین نقطه تماس مشتری با شما وبسایت شماست؛
سایت فروشگاهی
پس میطلبد که تمرکزی کامل در این زمینه داشته باشید تا ضمن تثبیت برند کسب و کارتان، کیفیت را به کاربر القا کرده و آنها را به مشتریانی دائمی تبدیل کنید. البته موفقیت کامل در این مسیر نیازمند استفاده از تکنیک های مختلفی ست که در تخصص تیم بازاریابی دیجیتال 8ss. از این رو برای شما مسیر روشن و هدفمندی را در دنیای آنلاین ترسیم خواهیم کرد.
سایت های فروشگاهی به سرعت در حال رشد هستند و استانداردهای UI و UX آنها همواره در حال بهینه شدن می باشد. 8ss نیز با تسلط کاملی که بر این موضوع دارد همواره جدیدترین امکانات یک سایت فروشگاهی که موجب افزایش فروش میشوند را در سفارشاتی که دریافت میکند اعمال می نماید. در ادامه به معرفی اختصاری چند مورد از معیارهای طراحی سایت فروشگاهی می پردازیم:
پروموشن ها در صفحه اول
صفحه اول یک سایت فروشگاهی ویترین اصلی آن است. پیشنهادات ویژه، تخفیف ها، جشنواره های فروش و… باید در چهارچوب جذاب و استاندارد به بازدیدکنندگان معرفی شوند. بدین ترتیب کاربران با منوی جذابی از محصولات مواجه میشوند و آنان که پیشنهادات را مناسب خود میدانند، خرید لذت بخشی را تجربه میکنند.
محصولات مرتبط و پیشنهادی
محصولاتی که با عنوان کالاهای مشابه در صفحه یک محصول به کاربر پیشنهاد میشوند، شانس خوبی برای خریده شدن دارند. چرا که هم زحمت جستجوی بیشتر را از دوش کاربر بر میدارد، و هم خریدار نیاز به تهیه آن را در خود احساس میکند. لذا وجود قسمت کالاهای پیشنهادی یکی از بخش های ضروری در سایت فروشگاهی است.
نکات طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی به مانند چیدمان قفسه های یک فروشگاه می باشد. چگونه محصولات وخدمات خود را به بهترین نحو برای کاربران به نمایش بگذاریم. استفاده از کاتالوگ و نماهای گرافیکی زیبا از محصولات، بیان خصیصه های محصولات، قیمت و حتی مقایسه ای با دیگر محصولات مشابه بسیار کارآمد خواهد بود.
طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای
با گذشت زمان و پیشرفت روز افزون دنیای تکنولوژی و اینترنت افراد رفته رفته اکثر کارهای خود را با استفاده از دنیای اینترنت و تکنولوژی پیش می برند. و از آنجایی که وقت کافی برای انجام کارهایی مثل خرید را ندارند معمولا وسایل مورد نیاز خود را از طریق اینترنت و با استفاده از طراحی سایت های اینترنتی سفارش می دهند و به خرید آنلاین می پردازند.
مزایا طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی
- کاهش هزینه ها
• در دسترس بودن فروشگاه در هر ساعت از شبانه روز
• دارای انعطاف پذیری بیش تر
• آسان شدن دسترسی
• فروش و شناخته شدن در دنیا
قابلیت جستجو و فیلتر کردن محصولات
هر محصول مشخصات زیادی مانند دسته بندی، رنگ، ابعاد، وزن و… دارد که ممکن است با چند محصول دیگر یکسان و یا با تعدادی متفاوت باشد. اینکه کاربر بتواند از میان هزاران کالا، محصول مورد نظرش را به راحتی پیدا کند، به کارایی قابلیت جستجو و فیلترگذاری محصولات بازمیگردد. 8ss در طراحی سایت فروشگاهی یک باکس جستجوی قوی را تعبیه کرده تا خریداران بتوانند به شکلی سریع و آسان محصول یا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.
جزئیات محصولات
قسمت جزئیات محصول در واقع خواندنی ترین بخش سایت فروشگاهی است. اینکه مشخصات کالا به چه صورت مطرح شود نقش مهمی در جایگاه سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. شما میتوانید در این قسمت علاوه بر اطلاعات فنی محصول، مطالبی مانند دستورالعمل استفاده از آن، طرز ساخت کالا، نحوه تعمیر در صورت خرابی و… را منتشر کنید تا بدین ترتیب بازاریابی محتوایی موثری برای سایت فروشگاهی خود انجام داده باشید.
روش های پرداخت متنوع
فراهم کردن روش های پرداخت مختلف برای کاربر اعم از پرداخت آنلاین، حضوری یا… علاوه بر تسهیل روند خرید کالا موجب جلب اعتماد خریدار میشود. لذا 8ss در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بستری فراهم میکند تا کاربر با حداقل تعداد تراکنش اقدام به پرداخت آنلاین کرده و کالای خود را دریافت نماید. سیستم پرداخت فروشگاه های اینترنتی طراحی شده توسط 8ss می تواند به درگاه تمامی بانک ها و سیستم های پرداختی متصل شود.
نظرات کاربران
یکی از مواردی که افزایش اعتبار یک سایت فروشگاهی را در پی دارد، بها دادن به قسمت نظرات کاربران درباره محصول است. گفتگو بین کاربران باعث میشود که صفحه مربوطه همواره بروز نگاه داشته شود و جایگاه خود را در گوگل حفظ کند. فعال بودن بخش دیدگاه ها تاثیر به سزایی در بازدید کاربران از سایت فروشگاهی شما دارد.
سبد خرید داینامیک
سبد خرید یکی از پرکاربردترین قسمت های سایت فروشگاهی می باشد. کاربر باید بتواند به راحتی اقلام سبد خود را حذف یا اضافه کرده و مشخصات آن ها را ویرایش کند. همچنین مشاهده هزینه نهایی فاکتور، تخفیف اعمال شده و… از مواردی است که باید در سبد خرید سایت فروشگاهی خوب در نظر گرفته شود.
گزینه های نحوه ارسال
هرچه راه های بیشتری برای ارسال کالا به کاربر پیشنهاد کنید، احتمال فروش نیز افزایش خواهد یافت. 8ss نیز در طراحی سایت فروشگاهی روش های متنوع دریافت کالا را با احتساب هزینه های ارسال مربوطه پیاده سازی میکند. همچنین می توانید روش های ارسال رایگان و زمانبندی ارسال را هم در این سیستم فعال نمایید.
روش اول پرداخت در محل
که وقتی این قابلیت را ایجاد کنید می توانید مشتریان زیادی جذب سایت شما شوند محصول را از نزدیک ببینند و با خیال راحت اقدام به خرید کنند و در محل وجه را پرداخت کنند چرا که اگر فقط پرداخت آنلاین داشته باشید هر کسی نمی تواند به راحتی به فروشگاه شما اعتماد کند.
روش دوم پرداخت اینترنتی و آنلاین
در این روش مشتریان باید اول اقدام به پرداخت فاکتور کنند و سپس محصولات خود را دریافت کنند.
جلب اعتماد کاربران در طراحی سایت فروشگاهی
برنامه های ویژه را در دسته هایی مانند تایید درخواست مجوز طراحی سایت فعالیت تقسیم می کند بنابراین اگر به دنبال الهام در یک زیر مجموعه کوچکی از یک تعامل یا جریان به شما بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار می دهد تلفن همراه طراحی سایت متمرکز شده است در حالی که بسیاری از طرح ها و خرابی ها در برنامه های بومی هستند، همه ما می دانیم که وب سایت تلفن همراه در حال حاضر تقریبا با بومی این روزها است بنابراین کشیدن الگوی صفحه وب موبایل از اینجا عالی است. طراح قالب مانند از جهان طراحی شده است که این یک خوراک ساده و محترم است که می تواند به مدت چند ساعت در یک زمان در طراحی سایت غوطه ور شود.
تمرکز اصلی در محتواهای سایت های فروشگاهی در چیست؟
در واقع در سایت های فروشگاهی محتواهایی وجود دارد که هرکدام به نوعی بر چند جنبه مورد اقبال خود، تمرکز دارند. نکته ی قابل تامل این است که آیا برای محتواهای سایت های فروشگاهی ساختار تمرکزی وجود دارد یا خیر؟، آیا برای همه ی شرکت های طراحی سایت این ساختار عمومی و یکسان است یا هرکدام بسته به نوع تفکر حاکم، ساختار خود را دارند؟ برای درک بهتر این مطالب به پاسخ دادن به این سوالات می پردازیم.
در واقع محتواهای سایت های گوناگون تمرکز خود را بر چندین جنبه پیاده سازی کرده اند که ما تمرکز اصلی این محتواها در سایت های فروشگاهی را بیان می کنیم، یا به عبارتی باید گفت اکثر تمرکز در محتواهای سایت های فروشگاهی در چندین قالب می باشد:
سهولت در فروش محصولات و راحت بودن فرآیند ثبت سفارش به صورت آنلاین در کوتاه ترین زمان.
بروز رسانی منظم و بموقع اخبار، اطلاعیه ها، آگهی و محصولات سایت
معرفی سازمان، مدیریت یا شرکت منبع، قوانین و مقررات حاکم بر فرایند خرید و فروش و مجوزها…
ایجاد برقرای ارتباط مشتریان با سایت به آسانی و داشتن پشتیبانی تمام و کمال.
ارائه نمودن محصولات بر طبق الگوهای خرید مشتریان.
طراحی فروشگاه اینترنتی در 8ss
تیم طراحی سایت 8ss، با در نظر گرفتن معیارها و متدهای روز دنیا در طراحی سایت، بهینه سازی و سئوی محتوا و در نتیجه ارتقا جایگاه سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو، سایتی درخور شان و منزلت نام تجاری شما برای کسب و کارتان طراحی می کند. سایتی که مخاطبان شما را به طرفداران شما تبدیل می کند.
آیا صرف طراحی حرفه ای سایت فروشگاهی، موفقیت آن را تضمین می کند؟
طراحی حرفه ای سایت فروشگاهی شرط لازم برای موفقیت است اما کافی نیست! در واقع طراحی
سایت مانند لحظه ورود خریدار به فروشگاه است اگر این ورود با شکوه باشد، می تواند باعث جست و
جوی مشتری در سایت شده و او را جذب کند اما عوامل دیگر نیز باید وجود داشته باشند تا به خرید
منجر شود. در جلسات مشاوره طراحی سایت این نکات باید مورد توجه قرار بگیرد.
فاکتورهای لازم در طراحی سایت فروشگاهی:
برخی تصور می کنند هر چه سایت فروشگاهی شلوغ تر باشد نشان دهنده تکمیل بودن محصولات و
خدمات سایت است در حالی که یک سایت خلوت که نشان دهنده
نظم آن است، مخاطب را بیشتر جذب می کند.
در سایت های فروشگاهی :
رنگ های پس زمینه عامل مهم دیگری است که باید مد نظر داشته باشید. ترکیب رنگی نوشته ها و پ
س زمینه نباید باعث آزار چشم شود. اگر از ترکیب رنگی درستی و مناسبی استفاده نکنید مشتری
تمایلی به سر زدن به سایت شما را نخواهد داشت. مشاور طراحی سایت با توجه به تجربه
خود می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.
اطلاعات مهم:
باید در دسترس باشد. در صفحه محصولات تمام اطلاعاتی که مشتری برای تصمیم گیری اولیه به
آن ها نیاز دارد، باید در قسمت بالا و در دید قرار بگیرد. مشتری نباید برای دیدن اطلاعات کاربردی به
دنبال آن بگردد.پرداخت باید آسان باشد و از نمایش پاپ آپ ها در صفحه پرداخت جلوگیری شود.
استفاده از تصاویر واقعی:
و با کیفیت نکته دیگری است که اگر در طراحی سایت های فروشگاهی مد نظر قرار بگیرد می تواند
در اعتماد و موفقیت سایت اثر گذار باشد. عکسی که برای محصولات در سایت قرار می دهید باید از
همان محصولی که قصد فروش آن را دارید گرفته شده باشد نه عکسی که خودتان از جای دیگری
برداشته اید. تصاویر واقعی باعث اعتماد خریدار می شود. عکس محصول باید
به نحوی باشد که امکان بزرگ نمایی آن وجود داشته باشد.
ویژگی طراحی سایت فروشگاهی
- قابلیت توسعه امکانات وب سایت در آینده وجود خواهد داشت
- قابلیت مدیریت دسته بندی های مربوط به فروشگاه
- مدیریت محصولات
- فیلدهای اختصاصی محصول
- گالری تصاویر محصول
- قابلیت درج نظر بر روی هر محصول
- مدیریت منوی اطلاعات وب سایت
- نسخه ریسپانسیو و سازگار با موبایل وب سایت
- بهینه سازی سرعت وب سایت
- ایمن سازی وب سایت
- بخش مدیریت سفارشات کاربران
- سیستم تخفیف و کوپن
- سیستم سبد خرید برای سفارش محصول
- درگاه پرداخت آنلاین مشتریان
- آموزش پانل کاربری به کارفرما
- پشتیبانی 24 ساعته و هفت روز در هفته برای یکسال
- سیستم اسلاید شو و مدیریت آن
- عضویت و ورود کاربران در سایت
- پروفایل کاربر
- نمایش لیست و وضعیت خریدهای انجام شده به کاربر
- بخش مقالات وب سایت
- تماس با ما
- جدیدترین محصول ها
- پربازدید ترین محصولها
- مهمترین محصولات
- مرتب سازی لیست محصول
- جستجوی محصول
- سیستم رای دهی به محصول
- کنترل پانل مدیر سایت برای مدیریت کلیه موارد
- سیستم موجودی کالا
- قابلیت درج عبارات و توضیحات کلیدی
- وب سایت با توجه به اصول و استاندارهای سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی خواهد گردید
- قابلیت تعریف روش های پرداخت مختلف وجود خواهد داشت
- قابلیت تعریف روش های حمل و نقل